Handelsvillkor

Allmänt

Jewls ApS
CVR: 41543647
E-post: support@jewls.se
Adress: Kildeagervej 316, 8361 Hasselager, Danmark

 

Betalning

Alla priser är i danska kronor och inkluderar 25 % moms.

På Jewls accepterar vi Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron, MobilePay och AnyDay. Beloppet för varorna dras först när varorna skickas från Jewls. Vi kan bara ta ut det belopp du har angett eller mindre - och bara en gång.

Det är helt säkert att handla med kort hos oss eftersom all kommunikation mellan vårt betalningssystem och kortinnehavaren sker via en krypterad SSL-anslutning (Secure Socket Layer).

Försändelse

Vi anser att det ska vara snabbt och enkelt att handla smycken på vår webbplats. Därför erbjuder vi GRATIS frakt för alla beställningar över 399 DKK. Du kommer att bli ombedd att ange din leveransadress och välja önskat leveransalternativ när du går till kassan.

Jewls skickar ut smycken med DAO. Alla beställningar som görs före kl. 14.00 skickas samma dag. Beställningar efter kl. 14.00 levereras följande dag, förutsatt att varan finns i lager (om inget annat avtalats).

Leveranstiden för juveler med DAO är 1-3 arbetsdagar. Detta gäller vid hemleverans.

Vi levererar i hela Sverige.

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt/returrätt)


Vår önskan är att du ska bli mer än nöjd med dina Jewls smycken. Om du mot förmodan inte är nöjd med dina smycken kan du returnera Jewls smycken inom 14 dagar från det att du mottagit beställningen, förutsatt att varorna är oanvända och i originalförpackning.

Om du har beställt flera olika artiklar i en och samma beställning, men de levereras separat, börjar tidsfristen löpa från den dag du får den sista artikeln. Tidsfristen förutsätter att du inom 14 dagar efter mottagandet har meddelat oss att du vill returnera din beställning.

Meddela oss via e-post: support@jewls.se

Avbeställning av en del av köpet


Om du har köpt flera produkter från oss har du möjlighet att returnera en eller flera produkter, även om de köptes i en enda beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Returnerar


Som kund har du rätt att returnera produkten inom 14 dagar från inköpsdatumet. Denna rättighet gäller om följande villkor är uppfyllda:

  • Produkten återlämnas i exakt samma skick som den har mottagits.
  • Produkten används inte på ett sätt som uppenbarligen minskar dess försäljningsvärde.


Kom ihåg att skriva ett e-postmeddelande till support@jewls.se om vad du vill återlämna och om vad du vill att det ska hända med det. Observera att vi inte betalar returfrakt för returer där pengar begärs tillbaka. Vi erbjuder dock retur av presentkort om du inte vill betala returportot själv.
Utförsäljningsvaror är inte berättigade till gratis retur.

Returer måste skickas till nedanstående adress:

Kildeagervej 316, 8361 Hasselager

Varans skick när du returnerar den

Om föremålet har förlorat i värde och detta beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa föremålets art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varornas handelsvärde, och i vissa fall kan det innebära att du inte kan få någon återbetalning.

Vi vill att du returnerar produkten i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att värdet på varan minskas.

 

Återbetalning av köpeskillingen

Om du ångrar ditt köp kan du få pengarna tillbaka. Om föremålet är avskrivet drar vi av det belopp som du är skyldig att betala.


Vi kommer att återbetala alla betalningar som vi fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra leveranskostnader om du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag då vi tar emot ditt meddelande om uppsägning.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varorna, om du inte skickar oss ett bevis på att du har returnerat dem.

Återlämna ditt köp via DAO och använd samma förpackning som produkten kom i.

Varorna skickas till:

Kildeagervej 316, 8361 Hasselager

Livstids hållbarhet och livslång garanti ingår

Kvaliteten på ett Jewls smycke är omisskännlig. På Jewls säljer och levererar vi alltid de mest hållbara och högkvalitativa smycken som finns i branschen. Därför garanterar vi att du får ett smycke som håller hela livet när du handlar hos Jewls. Jewls smycken är gjorda för att användas dagligen och är motståndskraftiga mot vatten, svett och värme.

Vi rekommenderar dock alltid att du tar hand väl om dina smycken eftersom garantin endast gäller om smycket bleknar, missfärgas eller förlorar sin färg med tiden. Därför erbjuder vi en garanti om färgen på dina smycken skulle blekna. Om det otänkbara ändå skulle hända och dina smycken olyckligtvis har missfärgats eller blekts. Skicka dokumentationen till support@jewls.dk. Vi skickar omedelbart ett nytt smycke till dig.

Gå med i JewlsClub


När du anmäler dig till JewlsClub, via en flyout, popup, ett köp eller via tävlingar, godkänner du att få e-post med följande innehåll: nyheter, erbjudanden, tävlingar, när produkter åter finns i lager och annat försäljningsinriktat innehåll från Jewls, anpassat efter dina intressen. Du kan när som helst avregistrera dig från JewlsClubs e-postmeddelanden längst ner i våra e-postmeddelanden.